Saturday, October 9, 2010

penerangan mengenai artikel

Saya penulis artikel di bawah, ingin memberikan penjelasan, 
1) Artikel ini ditujukan kepada sahabat saya sengaja balik lewat bukannya yang mempunyai masalah. 
2) Saya rasa kita dah tahun 4 dah matang dan TAHU bila start kelas. Tiap2 tahun orang sama jer yang datang kelas awal..Saya perhatikan muka2 sama. 
3) Anggaplah ini satu teguran daripada sahabat yang concern. Sahabat yang baik adalah cerminan kepada yang lain. 
4) Siapa yang nak berasa hati, saya ingat lupakan sahaja. Anggap yang ada masalah itu, artikel ini bukan ditujukan kepada anda. 
5) Selepas ini, sebelum menempah tiket daripada siapa, pastikan anda tahu bila nak stat kuliah. Bukan seberono beli tiket dan bercuti terlalu lama. 
6) Artikel ini untuk kita sama-sama muhasabah , ilmu perubatan kita, dan tahap komitmen kita, dan saya tegaskan kelakuan anda semasa di medan kuliah mencerminankan perangai anda yang sebenar sebagai seorang doktor dan pengamal perubatan. 
7) Bak kata Dr Muhaya, Attitude seorang doktor banyak mempengaruhi seseorang daripada ilmu perubatan untuk merawat pesakit... 
8) Penulis adalah Muhammad Hanif bin Mahamud. Saya rasa sesiapa yang tidak berpuas hati boleh lah berjumpa dan menyatakkan demikian.

-ilmu didahulukan,pencapaian diutamakan-

No comments: